Himnu

   Con motivu la celebración del centenariu de Duro Felguera, como sociedá anónima (1900-2000), la mmpresa quixo divulgar l’himnu de Llangréu al traviés d’una cenciella publicación. Consiguimos la información sobre l’himnu de Llangréu d’esta publicación, editada nel añu 2000.

Agradecimientos
La interpretación del himnu que ta disponible nesta sección ye la del Laureado Coro Santiaguín de Llangréu , (https://www.corosantiaguin.com/ ) , que cedió amablemente esta grabación pa que podamos espardela per tol mundu dende’l nuestru sitiu web.

 

 

LLETRA DEL HIMNU DE LLANGRÉU

Lletra de
: José León Delestal  
Música de
: Ángel Émbil Ecenarro

Bajo el cielo de pálida neblina
ríe y canta la sangre del Nalón
y en el valle que huele a bocamina
late un mundo de brazos en tensión.

Glorifica el sudor tu verde frente
y por siempre, Langreo, serás tú
Como un himno forjado en hierro ardiente
Y templado en la sombra de grisú.

ESTRIBILLU

          Cantemos, langreanos,
          que nos darán el son
          la recia dinamita
          y el trino del pinzón.

          Cantemos, langreanos,
          fundiendo en la canción
          la risa de la gaita
          y el llanto del Nalón

          Cantemos a Langreo
          con voz del corazón.

Coronado de altivas chimeneas
en la entraña de Asturias inmortal
vas, Langreo, cuajando tus ideas
mientras arde en los hornos el metal.

Brillarás como un sol que no declina
porque triunfa en tus hijos el tesón
y una raza de lámpara y boina
alza ya tu bandera y tu canción.

ESTRIBILLU

          Cantemos, langreanos,
          que nos darán el son
          la recia dinamita
          y el trino del pinzón.

          Cantemos, langreanos,
          fundiendo en la canción
          la risa de la gaita
          y el llanto del Nalón

          Cantemos a Langreo
          con voz del corazón.

NOTES SOBRE L'ORIXE DEL HIMNU

    Como preludiu de les fiestes de Santiago en Sama nel añu 1953, la Sociedá Festexos de Santiago convocó un Concursu Musical pa la composición d'un “Himnu pa Llangréu” sobre lletra del poeta llangreanu D. José León Delestal. El xuráu, presidiólu l'eminente director d'orquesta D. Ataulfo Argenta y tamién formaba parte d'él D. Eugenio Antuña, maestru de capiya de la S. I. Catedral Basílica Uviéu. Dempués d'analizar y calificar los quince himnos presentaos al concursu, resultó premiada la composición titulada “Langreo canta” del compositor y director D. Ángel Émbil Ecenarro, natural de Zumaya (Guipúzcoa) y que taba d'aquella como Director de la Banda Música de la Sociedá “Siero Musical” de La Pola Siero.

   El premiu y el troféu “Lámpara de Plata” fueron entregaos a D. Ángel Émbil na velada inaugural de les fiestes, na tarde'l día 24 de xunetu .

    Meses dempués, el 4 de payares de 1953, D. Eladio Miranda Fernández, conceyal del Ayuntamientu de Llangréu, presentó a consideración de la Corporación una moción proponiendo “que pol Plenu de la Corporación se declare oficialmente Himnu de Llangréu la composición mentada y que se notifique esti alcuerdu a los centros d'enseñanza del Conceyu pa que lu deprendan y utilicen los escolinos y escolines y tamién se recomiende a les agrupaciones musicales del Ayuntamientu o subvencionaes pol mesmu que nes sos audiciones públiques interpreten l' Himnu de Llangréu ”.

  L'Ayuntamientu Plenu, en sesión celebrada'l día 5 de payares de 1953,adoptó l'alcuerdu que sigue, “Previa declaración d'urxencia pola Presidencia (Alcalde de Llangréu, D. Joaquín Miranda Fernández), dase llectura a la moción presentada por D. Eladio Miranda Fernández na que propón declarar oficialmente Himnu de Llangréu , l'himnu premiáu na Fiesta Lliteraria de Santiago, lletra de D, José León Delestal y música de D. Ángel Émbil, … Y la Corporación , por unanimidá, acordó prestar aprobación a la moción lleída”.

  Finalmente, al traviés de decretu de l'Alcaldía, de 9 de payares de 1953, dizse “Ofíciese a los autores de la lletra y música pa qu'autoricen se declare oficial como Himnu de Llangréu l'himnu mentáu”.  .

Fuente: Archivu'l Conceyu Llangréu.